LATINO AMERICA - Reisverslag uit Sucre, Bolivia van Mila Teule - WaarBenJij.nu LATINO AMERICA - Reisverslag uit Sucre, Bolivia van Mila Teule - WaarBenJij.nu

LATINO AMERICA

Door: milateule

Blijf op de hoogte en volg Mila

14 Maart 2011 | Bolivia, Sucre

Lieve allemaal,
Hoe gaat het met jullie? Ik zit nu alweer in de tweede week van mijn taalcursus spaans op de Academia LatinoAmericana de Espanol. Spaans is best wel moeilijk om te leren, mijn woordenschat is best wel klein en de grammatica is ook niet mis! De eerste week (of eigenlijk drie dagen, want maandag en dinsdag was het nog carnaval, zoals ik al vertel) zat ik samen met een engels meisje en een australische jongen in de klas. Toen bedacht ik me hoe fijn het eigenlijk is om nederlands te zijn want ik vertel het je, die engelspratende kunnen de spaanse taal NIET uitspreken. Het is gewoon bijna genant als je dat hoort! Natuurlijk ben ik een te laat ontdekt natuurtalent in de uitspraak, zoals jullie je allemaal goed kunnen voorstellen!
Vorige week ging ik ook in de middag naar school, dat is dus van half drie tot half zeven! Op zich niet supervervelend maar wel een beetje omdat je ´s ochtends niets doet, behalve je huiswerk en een beetje chillen in huis. Deze week heb ik in de ochtend les, kwart over acht tot kwart over twaalf en dat is veeel beter!
Deze zondag ben ik naar een markt geweest hier in de buurt, in Tarabuco. Deze markt is bekend omdat er allemaal vrouwtjes en mannetjes staan met hun kleden en het daar nóg goedkoper is dan hier in Sucre. Overal waar je kijkt zijn; mooie kleden, poncho´s, omslagdoeken van Alpaca stof, dikke sokken en truien met mooie patronen, je word er gewoon een beetje hebberig van! Dus ik ga zoiezo nog een keer terug naar de markt om daar mijn souvernir-slag te slaan ;)
Vrijdag ben ik ook nog naar een documentaire gegaan die ging over een jongetje van 14 die in mijn werkt in Potosi, dat is een stadje ook niet ver van Sucre. Hij moest hier werken omdat hij geld moest verdienen, zijn vader was dood en verder hadden ze bijna niets! Je volgde ook zijn werk in de mijnen wat gewoon afschuwelijk is... de film is wel een echte aanrader, ook voor alle mensen thuis! Ik ga waarschijnlijk volgend weekend naar de mijn in Potosi dus dan kunnen jullie je ook inleven! Hij is gemaakt door Duitsers en hij heet: The Devil´s Miner.

Nou, lieve, lieve, lieve mensen, heel veel zoenen en binnenkort laat ik jullie meer weten!

  • 14 Maart 2011 - 21:19

    Rosa:

    Ik kan me gewoon niet voorstellen dat jij daar zo ver weg van ons rond loopt in een totaal andere wereld. Of valt dat wel mee? Nou we mailen snel. Nog gefeliciflapstaart met je Mama. De mijne was gister jarig en die van Marlon vandaag. Kwam er vandaag pas achter hoe toevallig dat eigenlijk is.

    Love & Kisses Rosa

  • 15 Maart 2011 - 08:06

    Isabelle:

    wat leuk miel! ik wou dat ik ook in Zuid-Amerika zat als ik dit allemaal lees:( !!!
    Heb je al wat hete latino's gezien?

  • 15 Maart 2011 - 08:45

    Ans En Pam:

    Spannend om die mijn te zien, lijkt ons. Wij worden wel steeds benieuwder naar die foto's.
    Liefs XXX

  • 17 Maart 2011 - 12:20

    Esther :

    Hee lieve Mila! Super om van je te horen.
    Fijn dat je met twee non-talenten in de klas zat, dat is altijd goed voor het zelfvertrouwen...of zijn ze er nu niet meer? Ben overigens wel jaloers dat je zo'n gave taal gaat leren..
    Hier alles goed, niet veel nieuws behalve 4 nieuwe kippen dankzij je ouders, en twee kaal gesnoeide tuinen die snakken naar een sprankje zon. Maar dat gaat vanzelf goed komen.
    Lieverd, ik denk aan je en wens je een rappe spaanse tongval en vergeet niet te genieten (voor je het weet ben je weer hier)! Dikke knuffel, je tante E


  • 19 Maart 2011 - 10:47

    Eva Snacker:

    Hi Mila

    Leuk om je reisverslagen te lezen, ik kon er in één keer drie lezen, want was er nog helemaal niet aan toe gekomen. Echt super cool dat je spaans leert spreken, hopelijk kan je je snel verstaanbaar maken! Nou adios amigo!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Bolivia, Sucre

Zuid-Amerika

Recente Reisverslagen:

30 Mei 2011

thuis

29 Mei 2011

LIMAA

21 Mei 2011

PERU

07 Mei 2011

inzameling

06 Mei 2011

ciao Bolivia, hola Chili
Mila

Actief sinds 10 Dec. 2010
Verslag gelezen: 152
Totaal aantal bezoekers 29467

Voorgaande reizen:

05 Maart 2011 - 01 Juni 2011

Zuid-Amerika

10 December 2010 - 09 Januari 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: