PERU - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Mila Teule - WaarBenJij.nu PERU - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Mila Teule - WaarBenJij.nu

PERU

Door: milateule

Blijf op de hoogte en volg Mila

21 Mei 2011 | Peru, Arequipa

hallo lieve mensen :)

hoe gaat alles daar in Nederland? ik hoef gelukkig niet lang meer te wachten op dat antwoord want ik ga alweer bijna naar huis! Zal jullie even een update geven over wat ik de laatste dagen allemaal heb uitgespookt want zoals jullie kunnen lezen zit ik tegenwoordig niet meer in Chili maar alweer in Peru!

Ik zat, zoals jullie allemaal weten natuurlijk, hiervoor bij Karen in chili en dat was allemaal heel leuk! Eerst was ik daar alleen totdat Martin, een vriend uit Sucre, mij kwam vergezellen! Wat natuurlijk nog gezelliger was. Ondanks dat het bij Karen heel leuk was besloot ik om iets eerder bij haar weg te gaan zodat ik ook nog een klein stukje van Peru kon zien en rustig naar Lima af kan reizen van waar mijn vliegtuig gaat. Deels van dit nieuwe plan is ontstaan omdat Martin hier nu is, het voelde niet echt goed en veilig om alleen te gaan reizen hier maar zo met zn 2en is dat goed te doen :)

Maargoed nu weer verder over mijn tijd in chili. in de laatste dagen heb ik ook nog eens een beetje van San Pedro gezien (wauw)! We zijn naar Laguna Cejar en Ojos del salar. De eerste Laguna is echt supergrappig. het is een laguna waar ontzettend veel zout in zit zodat je in het water drijft als je erin ligt. een heel leuk gevoel en ook nog eens goed voor alle wondjes die ontstaan waren tijden het harde werk bij Karen ;) Daarna gingen we naar de Ojos del salar wat eigenlijk gewoon 2 enorme gaten in het midden van de desert zijn, lijkt net alsof 2 meteorieten daar in de aarde zijn gegaan. Ook daar kon je in zwemmen maar het begon al aardig koud te worden dus dat heb ik niet meer gedaan.
De volgende dag wilden we eigenlijk naar valle de la luna gaan wat een supermooi uitkijkpunt schijnt te zijn. Dit was op de dag dat we weggingen dus moesten we ook wat geld halen om de tour en alles te betalen. Eenmaal in de stad aangekomen bleek dat geen een geldatoumaat het deed! wat heel erg stom was want we hadden bijna geen geld meer en moesten ook nog de bus betalen om naar arequipa te gaan. Uiteindelijk is Martin in zijn eentje naar een andere stad toe gereisd, dat geld was er nog net, om daar te gaan pinnen. Helaas was de tour al weg en konden we niet meer mee, wat best wel een bummer was natuurlijk!

Maar... nu zijn we dus in Arequipa! een heel mooie stad, lijkt in mijn gedachten een beetje op Rome, maar ik kan me vergissen :) Vandaag gaan we een beetje sightseeing doen in de stad en morgen gaan we RAFTEN. wat hartstikke vet is, hoop dat ik een beetje oke ben maar waarschijnlijk ben ik weer een natuurtalent (not). En overmorgen maak ik misschien mijn eerste rit op een motor! het is een tour van een paar uur en volgens de man van de touragency is het niet gevaarlijk en er zijn gen licenses nodig dus dat komt allemaal heel handig uit ;) ik moet wat eerder komen aangezien ik nog nooit op een motor heb gereden om het te leren. Als het niet lukt dan ga ik gewoon bij iemand anders achterop maar het zou natuurlijk wel een leuke ervaring zijn om het zelf te doen. zeker omdat de natuur hier (op de foto´s) er heel mooi uitziet. Maar als ik het eenmaal heb gedaan, of niet, dan zal ik het jullie natuurlijk in geuren en kleuren vertellen.

nou, tot heel snel en ik hoop voor jullie (en voor mij) dat het weer in Nederland snel weer opklaart, anders neem ik wel wat mooi weer mee! Ik kom waarschijnlijk de 2de of 3de weer terug maar als ik het eenmaal zeker weet zal ik het naar jullie schrijven zodat jullie mij allemaal kunnen ophalen ;)

heel veel kusjes en liefs!

  • 23 Mei 2011 - 15:26

    Isabelle:

    Omg zo snel kom je terug!
    Wat leuk wat je allemaal meemaakt! Ik was trouwens in de veronderstelling dat Peru de hoofdstad van Chilli was, maar daar zat ik dus fout. hahahahahahahahahhahaha
    Wat vet allemaal! En wat spannend dat je op een motor gaat rijden! HALLO! Daar heb je in Hollandia eerst 600 rijlessen, een EHBO cursus, 4 examens en 3 jaar rij-ervaring voor nodig naar mijn idee.
    Wel voorzichtig zijn he! En welke dag kom je precies terug en hoelaat? Misschien kan ik wel naar Schiphol komen:D
    Ik kan niet wachten tot je terug bent en ik wil een keer samen met je op reis! Dan durf ik het wel nu ik allemaal zie wat je ziet en meemaakt.

  • 23 Mei 2011 - 19:10

    Mila:

    heee isie :)

    jaaa, leuk he! heb zo´n zin om jullie allemaal weer te zien en weer terug te zijn in nederland! hahahahaha, goeie! jaa i know! het motorrijden was heel spannend maar echt heel leuk en het land waar we doorheen reden was zo mooi :) jaa dat zou zo leuk zijn, moeten we maar gaan plannen enzo, goed idee! ik weet nog niet precies wanneer ik terug ben maar zodra ik de exacte datum heb laat ik het weten :) heel veel kusjes!

  • 25 Mei 2011 - 08:14

    Rosa:

    Yeah Mila komt bijna terug, kan niet wachten!

    Tot snel, love you.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Arequipa

Zuid-Amerika

Recente Reisverslagen:

30 Mei 2011

thuis

29 Mei 2011

LIMAA

21 Mei 2011

PERU

07 Mei 2011

inzameling

06 Mei 2011

ciao Bolivia, hola Chili
Mila

Actief sinds 10 Dec. 2010
Verslag gelezen: 126
Totaal aantal bezoekers 29482

Voorgaande reizen:

05 Maart 2011 - 01 Juni 2011

Zuid-Amerika

10 December 2010 - 09 Januari 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: