LIMAA - Reisverslag uit Lima, Peru van Mila Teule - WaarBenJij.nu LIMAA - Reisverslag uit Lima, Peru van Mila Teule - WaarBenJij.nu

LIMAA

Door: milateule

Blijf op de hoogte en volg Mila

29 Mei 2011 | Peru, Lima

HALLO HALLO allerliefste trouwe lezers van mijn blog.

dit is waarschijnlijk mijn laatste reisverslag. Een raar gevoel, heb er al zo veel geschreven (voor mijn gevoel). hopelijk hebben jullie er een beetje van genoten en kan ik (over niet al te lange tijd hopelijk) weer vrolijk beginnen met dit blog als ik andere landen bezoek!
Ik kom hopelijk met het vliegtuig van de 31ste mee en ben dus de 1ste van juni weer terug in NEDERLAND! dus alle mensen die me willen komen ophalen van schiphol zijn natuurlijk meer dan welkom, zal de exacte tijd nog even bekendmaken ;)

Maar, waar was ik gebleven.. In Arequipa de dag voordat ik ging motorrijden. In de ochtend was ik hartstikke zenuwachtig want ik heb nog nooit op een motor gereden (met schakelen en alles erop en eraan) en uit ervaring met de auto weet ik dat in de eerste versnelling gaan niet zo´n succes is ;) gelukkig kon ik eerst een uur oefenen. uiteindelijk is het allemaal goed gekomen, een supermooie omgeving gezien en motor gereden (wat natuurlijk hartstikke stoer is eigenlijk :P) op de terug weg moesten we helaas een heel stuk terug over een weg die ook gewoon gebruikt word door andere auto´s dus dat was hartstikke gevaarlijk aangezien ik nog geen fantastische driver ben.. gelukkig is alles uiteindelijk (op een bijna ongelukje na) goed gekomen! Na deze vermoeiende dag op de motor lekker gaan slapen, de volgende dag moesten we namelijk alweer vroeg opstaan om te gaan RAFTEN!

raften is echt zoo ontzettend leuk! iedereen die het nog nooit heeft gedaan, ga het NU doen! met het raften kregen we eerst een wetsuit aan met daarover een soort regenjas en een veiligheidsvest waarmee we bleven dreven als we uit de raft zouden vallen. een raft is een soort rubberboot alleen dan veel dikker en sterker. we hadden een chileense gids, pato, die achterin de boot zat en alles stuurde, ik en martin zaten voorin en deden eigenlijk gewoon alles wat hij zei. eigenlijk zei hij namelijk maar drie dingen: adelante (roei van voor naar achter), atras (roei van achter naar voren) en ALTO (stop met roeien). heel soms kwam er ook piso (vloer) in voor, dit was als we een beetje steil naar beneden gingen en er gevaar was dat we uit de boot vielen, dan moesten we dus in de boot gaan zitten. Het leuke eraan is dat er telkens kleine watervalletjes en stromingen in zitten waar je snel gaat en het gewoon heel grappig is. Op een gegeven moment had martin mij bijna de boot uitgekickt omdat we iets te scheef gingen en hij tegen mij aanviel ;) gelukkig heb ik enorme krachten en kon ik ons nog in de boot duwen :) natuurlijk was dit ritje weer in supermooie natuur. toen we klaar waren (was helaas maar 2 uurtjes) was ik zeiknat maar had het echt heel leuk gehad (caro, aanrader, aanrader)

de middag/avond in Arequipa stad doorgebracht en een kaartje naar Lima gekocht voor de volgende avond en wat travelagency´s bezocht want de dag daarna gingen we namelijk paardrijden!

De paardrijtrip was echt heel erg leuk. De gids was een crazy men die een van zijn paarden ricky martin had genoemd, haha! en elke keer dat hij ging zingen gingen de paarden harder en harder, zoiets grappigs had ik nog nooit meegemaakt! vooral omdat deze man niet echt een fantastisch stemgeluid produceerde (wat het natuurlijk allemaal nog leuker maakte) dus elke keer als hij ging zingen lag ik in een scheur en dat paard ging maar harder, echt heel leuk! ook martin, die nog nooit paard had gereden, moest er aan geloven. het leuke hier is dat alles mogelijk is, deze mensen zijn echt een beetje gestoord! mensen die nog nooit hebben motor (laat staan auto) hebben gereden kunnen dit gewoon in hun eentje doen en mensen die nog nooit paard hebben gereden worden gewoon op eentje gezet en vervolgens zien ze maar hoe ver ze komen. het is zo ongelofelijk anders dan in Europa! Na deze leuke tour gingen we die avond door naar Lima met de bus! We vertrokken ´s avonds om 10 uur en de volgende dag kwamen we om 2 uur weer aan.

Dus nu bevind ik me in lima, hoofdstad van Peru. Het is een stad net als andere grote steden dus niet veel speciaals! wel heel mooi (sommige stukken) en we hebben een heel leuk hostel dus voor de laatste dagen vermaak ik me hier wel. Het was een hele leuke trip en ik zou het zo nog een keer doen maar voor nu ben ik blij dat ik weer naar huis ga!

heel veel liefs en zoenen en tot snel in Nederland, miel

  • 30 Mei 2011 - 09:58

    Isabelle:

    leuk! leuk! leuk! Ik wil ook op reis!
    Laat nog even weten welke tijd je exact aankomt op Schiphol :]
    Tot snel!

  • 31 Mei 2011 - 09:24

    Fransje:

    ik hoop dat het is doorgekomen, ben er nogal stom in.
    doeii franje

  • 31 Mei 2011 - 09:25

    Fransje:

    Nee dus, wat een fantastische avonturen maak je mee en dat kunnen ze je nooit meer afpakken.
    Ik ga "saften"als cadeau vragen voor mijn verjaardag, kan ik wel als bejaarde, lijkt mij leuk ha ha.
    veel xxxxxxxxxxx fransje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Lima

Zuid-Amerika

Recente Reisverslagen:

30 Mei 2011

thuis

29 Mei 2011

LIMAA

21 Mei 2011

PERU

07 Mei 2011

inzameling

06 Mei 2011

ciao Bolivia, hola Chili
Mila

Actief sinds 10 Dec. 2010
Verslag gelezen: 98
Totaal aantal bezoekers 29482

Voorgaande reizen:

05 Maart 2011 - 01 Juni 2011

Zuid-Amerika

10 December 2010 - 09 Januari 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: